About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jun 3, 2017

(No. 280) No Fish at Lake Shinji (宍道湖にて釣果なし)




Since I caught the fish last weekend, I have been to the northern shore of Lake Shinji several times. The so-called “Konoshiro-pattern” should have continued, but no fish have attacked my American lures. Not only I but also most of the regulars at the shore have been skunked. Even so, I have enjoyed myself. Talking to the regulars and bystanders is always fun. When I was doing the run-and-gun style fishing this evening, some kids were doing fireworks at the shore. A few of them got interested in me. I showed some of my lures and even let the kids retrieve my lure after I cast it for them. It would have been extremely wonderful if one of them had caught fish, but I was satisfied to let them taste the joy of fishing.
(先週末に魚を釣って以来、宍道湖の北岸へ数回出かけています。いわゆる「コノシロ・パターン」はまだ続いているはずなのですが、私が投げるアメリカのルアーを襲う魚はいません。私だけでなく、常連さんの多くもボウズ(何も釣れないこと)です。とはいえ、私は楽しい時を過ごしています。常連さんや釣りを見物されている方々と話をするのはいつだって面白いのです。今夕は、私がラン&ガン方式の釣りをしていると、数人の子供たちが岸で花火をしているのでした。そのうちの何人かが私に興味を示しました。私は子供たちにいくつかルアーを見せて、さらには、彼らの代わりにルアーを投げてあげてから、ルアーを引いてもらいさえしました。子どもたちのうちの誰かに魚が釣れていれば超最高だったのですが、彼らに釣りの喜びを味わってもらえただけで私には充分でした。)

No comments:

Post a Comment