About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jun 6, 2017

(No. 281) Huge Fat Japanese Sea Bass at Ohashi River (大橋川にて巨大かつ丸々と太ったスズキ)





I just caught a huge Japanese sea bass in the Ohashi River! I had gone to Lake Shinji yesterday evening and obtained a good piece of information from one of friendly regulars. He said he had been to the Ohashi River by Nakaumi Ohashi Bridge before he came to the lake and he had hooked but missed a big one with a topwater lure. So this afternoon I decided to try the river. When I arrived around the bridge at 2:30 p.m., the current in the river was too strong to use an American pencil popper comfortably. So I switched it to my Jetty Swimmer made by Couch’s Cedar Works (CCW). At the second or third cast I hooked the fish. Instantly I noticed it was a huge fish. The drag of my PENN Torque 5 made a screeching sound a few times. It was a huge and fat Japanese sea bass of 90 cm (35 in.) long.
(たった今、大橋川で巨大なスズキを釣りました! 昨日の午後、私は宍道湖へ行き、仲の良い常連さんの一人から、良い情報を入手したのです。彼は宍道湖へ来る前に、大橋川の中海大橋の近くで、良い型のスズキをトップウォーターでかけたものの、逃げられてしまったそうなのです。そこで私は、今日の午後、大橋川で釣ってみることにしました。中海大橋のそばに到着したのは午後2時30分頃でしたが、川の流れが速すぎて、アメリカのペンシル・ポッパーを快適に使うことができません。そこで私はルアーを、カウチズ・シーダー・ワークス(CCW)が作ったジェティー・スイマーに替えました。その2投目か3投目に魚がかかりました。その魚が巨大であることに、私は即座に気づきました。PENNトルク5のドラグが数回、金切り声を立てました。それは全長90センチ、丸々と太った巨大なスズキでした。)

No comments:

Post a Comment