About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Dec 5, 2014

(No. 12) Only Photos at Moat (お堀の写真だけ)



The weather has been too bad for fishing. This morning I walked along the moat around Matsue Castle listening to Selena Gomez’s “The Heart Wants What It Wants”. I found a grey heron quietly standing in the moat. You can often see this beautiful bird around the moat and at the shore of Lake Shinji. A grey heron is my favorite bird, probably because sometimes I can’t help identifying myself with the bird. They catch fish alone, too. By the way, there is no lure in the photos above. No need to place a lure in the photos because those are about fishing. It was not I but the bird that was fishing.
(天候が悪くて、ずっと釣りにいけません。今朝、セレーナ・ゴメスの「The Heart Wants What It Wants」を聴きながら、松江城をめぐるお堀を歩きました。アオサギがお堀の中に静かに立っています。お堀の周りや宍道湖岸でよく見られる美しい鳥です。アオサギは、私のいちばん好きな鳥なのです。それはおそらく、私が時々、この鳥を自分と同一視してしまうからでしょう。アオサギもまた、独りで魚を捕ります。ところで、今回の写真にお約束のルアーは出てきません。今回は、写真にルアーを入れる必要はなし。なぜなら魚釣りの写真だからです。私ではなく鳥が魚を捕ろうとしています。)

No comments:

Post a Comment