About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Dec 27, 2014

(No. 16) No Fish at Koura Public Beach (古浦海水浴場にて釣果なし)



I am getting to like the rocky area next to Koura Public Beach more and more. There weren't other fishermen, and I was completely alone. It was as if I were visiting another world for a while. The waves were a bit too high to fish comfortably, but probably that’s why I felt a sense of fulfillment when I came home, although I caught no fish.
(古浦海水浴場の隣の岩場がますます好きになっています。他の釣り人はおらず、私は完全に一人でした。まるで、しばらくの間、別の世界を訪れていたかのようです。波が少し高くて快適な釣りはできませんでしたが、魚が釣れなかったにもかかわらず帰宅時に達成感があったのは、おそらくそのためだと思います。)

No comments:

Post a Comment