About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Feb 16, 2015

(No. 30) No Fish but Dolphins Spotted at Ohtoko-bana (大床鼻にて釣果なし、でもイルカ目撃)




The swell was as heavy as yesterday, but the waves were much lower and the surface of the sea was calmer. I fished from the rocks which I couldn’t get to yesterday, but I didn’t catch any fish. I didn’t see any bait fish either, which means probably no big fish was around, but instead I spotted a pod of dolphins.
(うねりは昨日同様に激しかったのですが、波はずっと低く、海面は穏やかでした。昨日、行くことのできなかった岩場から釣りましたが、魚は何も釣れません。ベイトフィッシュ(大きな魚の餌となる小魚)の姿も見えず、それはつまり、大きな魚もおそらくいないということなのですが、代わりにイルカの群れを目撃しました。)
They suddenly surfaced in front of me. Constantly jumping out of the water, they swam to the east along the shoreline. Unfortunately my camera was not close at hand. When I fetched my camera from my bag, they were already far, but anyway I clicked the shutter. Can you recognize dorsal fins of dolphins?
(イルカたちは突然、目の前に浮上したのです。水面からジャンプし続けながら、海岸線に沿って東へと泳いでいきます。あいにく手元にカメラがありません。バッグからカメラを取り出した時には、イルカたちの姿は既に遠くにありました。でも、とにかくシャッターを切りました。イルカたちの背びれが分かりますか?)

No comments:

Post a Comment