About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Apr 14, 2015

(No. 39) No Fish at from Sanami Harbor through Sakitaka-hana to Kukedo-bana in Kaka (佐波港から先高鼻を経て加賀の潜戸鼻まで釣果なし)





I started fishing at Sanami Harbor. A small river flows into the harbor, and it seemed to keep raining until just before I arrived. I expected the rainwater from the river would activate some fish. I started the run-and-gun style fishing, which means you keep changing fishing spots while making only several casts at one spot. I covered the area from Sanami Harbor to Sakitaka-hana by this method, but nothing was caught. No sign of life.
佐波港で釣り始めました。港には小川が流れ込んでいて、私が到着する直前まで雨が降っていたようです。流れこむ雨水のおかげで魚の活性が上がるかもしれません。ラン&ガン方式で釣り始めました。一つの場所で数キャストし、次々と場所を変えていくというスタイルです。この方式で、佐波港から先高鼻までやってみましたが、何も釣れません。生物のしるしがありません。 
Then I went to Kukedo-bana in Kaka by car. It was the first time that I had visited this place famous for sightseeing. Kukedo means a cave. You can go aboard a sightseeing boat at Kaka Harbor and go through the cave. Unfortunately no fish was caught, but the place is indeed amazing.
だから私は車に乗り、加賀の潜戸(くけど)まで行ってみました。この名高い観光地を訪れるのは初めてです。潜戸とは洞窟のこと。加賀港から遊覧船に乗れば、潜戸をくぐることができます。あいにく何も釣れませんでしたが、実に素晴らしい場所でした。)

No comments:

Post a Comment