About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Apr 14, 2015

(No. 40) U.S.-Japan Lure Battle Begins? (日米ルアー決戦始まる?)


After uploading the previous post, I took a walk to one of tackle shops in Matsue. I found an interesting flyer inside. It says the shop will hold “Sea Bass Party” next weekend. I said to myself, “What is Sea Bass Party?” It is a fishing competition. Japanese sea bass caught by up to 100 entries will be judged by length. I immediately paid the entry fee, 1,500 yen, to apply for it. Of course I will use only American lures. How they can be effective among Japanese lures? The competition must reveal it. Ladies and gentlemen, an U.S.-Japan lure battle will kick off.
(先ほどの投稿をした後、1軒の釣具屋まで散歩をしました。店内に面白いチラシがありました。今週末、その釣具屋の主催「シーバス・パーティー」が開かれるとのこと。私はシーバス・パーティーってなんだろう?」と思いました。それは釣りの競技大会でした。最多で100人の出場者がスズキを釣り、体長が測定されます。出場料1,500円を払い、私は即座に出場を申し込みました。もちろん私は、アメリカのルアーだけを使います。アメリカのルアーは、日本のルアーの中で、どれだけ効果的なのか? この大会を通して判明するでしょう。紳士淑女の皆様、日米ルアー決戦の火蓋が切って落とされます。)

No comments:

Post a Comment