About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Apr 16, 2015

(No. 41) Scouting and Planning for the Competition (競技大会に備えての偵察と計画づくり)





I drove to Sakaiminato City in Tottori Prefecture this morning, and then drove back to Lake Nakaumi and the Ohashi River. Searching for promising spots, I stopped here and there and made several casts at each spot. All of this was for the competition this weekend. They say that at this time of the year nice Japanese sea bass can be caught anywhere from Lake Nakaumi to the Ohashi River, the area which takes about 30 to 40 minutes to drive from one end to the other. I have never fished in the area for almost 30 years, but I managed to make up a plan for the competition. I hope it works. Wish me good luck.
(今朝、鳥取県の境港市まで車で行ってから、中海と大橋川へと引き返してきました。期待できそうな場所を探し、あちこちで車を停めて、ルアーを数回投げました。すべて今週末の競技大会に備えてのことです。一年のこの時期、型の良いスズキは、中海から大橋川のどこででも釣れるそうです。端から端まで、車で30〜40分はかかる広さです。私はこの30年ほど、この地域で釣りをしたことはありませんが、競技大会のためのプランを何とか立てることができました。プランが役立つといいのですが。幸運をお祈りください。)

2 comments:

  1. 頑張って商品Getしてください。
    私もその日は海に釣りに出掛けます。
    聞く耳貸さないでしょうが20cmくらいのボライメージミノーかシンキングペンシル各1本持ってたらいいかなぁ?っと思いますよ。
    アメリカンルアーは飛ばないイメージなので、当日の風とボトム形状も抑えておいたほうが良いでしょう。
    駆け上がりやブレイク等のポイントに届いていない場合もありますので!

    ReplyDelete
  2. Ichiさん、助言ありがとうございます。ボライメージミノーとしては、スーパーストライク・ジグザグが、シンキングペンシルとしては、同じくスーパーストライク・スーパー “N” フィッシュが活躍してくれるはず! 乞うご期待。

    ReplyDelete