About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jun 4, 2015

(No. 57) One Big Explosion at Lake Shinji (宍道湖にて大きな爆発ひとつ)





I went to Lake Shinji again this evening to chase up the huge Japanese sea bass I missed yesterday. I started casting a Line Stretcher’s Surface Tension topwater plug as soon as I arrived at the same place as yesterday. A few casts later, when I was about to pick up the lure from the surface at my feet, there was a big splash with a bang!
(昨日逃した巨大なスズキを追い求めて、今夕、私は再び宍道湖へ行きました。昨日と同じ場所に到着すると、ライン・ストレッチャーのサーフェス・テンションというトップウォーター・プラグを投げ始めました。2、3投後、足下まで引いてきたルアーを水面から引き上げようとした瞬間、バン!という音とともに盛大な水しぶきが上がりました。)
A big fish must have been chasing the lure. The fish finally decided to bite it because the lure was about to reach the shore, but unfortunately the fish missed it. I didn’t catch any fish both yesterday and today, but I got hooked on fishing at Lake Shinji in the evening.
(きっと、大きな魚がルアーを追いかけていたのです。ルアーが岸にたどり着いてしまうので、ついに魚は食いつくことにしたものの、残念ながら、食いつきそこねたのです。昨日も今日も魚は釣れませんでしたが、宍道湖での夕方の釣りに夢中になってしまいました。)

No comments:

Post a Comment