About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jun 7, 2015

(No. 59) Missed Japanese Sea Bass at Lake Shinji (宍道湖にてスズキを逃がす)






My main weapon for this evening was Gibbs Danny Surface Swimmer. I have read an article somewhere saying it is one of the strongest lures when you are sure fish are around. I am sure plenty of Japanese sea bass are swimming in Lake Shinji now. So I used this legendary wooden plug intensively.
(今夕の私の主武器は、ギブズのダニー・サーフェススイマーでした。どこかで読んだ記事に書いてあったのですが、魚がいることが確実な時、このルアーは最強のルアーの一つなのだそうです。今、宍道湖では、確実にたくさんのスズキが泳いでいます。ですから私は、この伝説的な木製ルアーを集中的に使ってみたのでした。)
It didnt take long for me to prove the article was right. A nice Japanese sea bass attacked the lure soon after I started fishing, but the fish jumped out of the water and the hook came out. I was not very disappointed because I saw the fish leap into the air against the setting sun of Lake Shinji. Of course, it was beautiful.
(記事の正しさを証明するのに、長くはかかりませんでした。釣り始めてすぐに、良い型のスズキがルアーを襲ったのです。しかし、魚が水面からジャンプすると、針がはずれてしまいました。私はそれほど残念ではありませんでした。なぜなら、宍道湖の夕日を背景にして宙に舞う魚を見たからです。もちろんそれは、美しい眺めでした。)

No comments:

Post a Comment