About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Aug 22, 2015

(No. 75) No Fish at Nanbo in Etomo Harbor and at Koura Public Beach (恵曇港の南防と古浦海水浴場にて釣果なし)




It was still dark when I arrived at Etomo Harbor before dawn. A silhouette of a man was approaching me at the parking spot. He was not a fisherman but a local guy who was taking a walk around the harbor. He asked, “What do you fish for?” His voice sounded familiar to me. He must have been somebody with whom I had talked before. “Any fish I can catch with my lures,” I replied. Then he said, “You can catch only the Japanese whiting now.” It sounded to me as if a death sentence. You cannot catch the fish with lures. You need bait. He basically said I would not catch any fish today.
(夜明け前に到着した恵曇港は、まだ暗かったのでした。駐車場にいる私に、人影が近づいてきました。釣り人ではなく、港を散歩中の地元の男性です。「何ねらっちょうね?」と彼は尋ねます。聞き覚えのある声でした。以前、話したことのある誰かです。「ルアーで釣れる魚なら何でもいいから釣れんかと思って」と私は答えました。すると彼は言うのでした。「今はキスしか釣れんよ」。まるで死刑の宣告のような響きでした。キスという魚は、ルアーでは釣れません。エサが必要です。つまり彼は、私は今日、何も魚が釣れないだろうと言っているのでした。)
Unfortunately his sentence proved to be right. I fished at the tip of Nanbo, one of the breakwaters, for about 45 minutes but did not see any baitfish nor catch any fish. Then I went to Koura Public Beach and fished for another 45 minutes in vain. I gave up fishing and swam as usual. I drove to Oshima for scouting. It is a huge rock 2 kilometers to the west of Koura Public Beach. Getting down a rather steep path for 15 minutes, I found a bait fisherman at the spot. He seemed to catch no fish, but the view is gorgeous, and getting to the spot requires a certain degree of athleticism. I like it. Next time I will carry my rod and reel.
(残念ながら、彼の宣告は正しいことが証明されました。南防という防波堤の一つで45分釣りましたが、ベイトフィッシュ(大きな魚の餌となる小魚)の姿はありませんし、魚は何も釣れません。続いて古浦海水浴場へ行き、さらに45分粘りましたが、何も釣れません。釣りはあきらめ、例によって私は泳ぎました。私は車に乗って男島の調査に行きました。男島とは、古浦海水浴場の西方2キロにある巨大な岩のことです。かなり急な小道を15分ほど下りると、釣り場に一人、エサ釣りの人がいるのが分かりました。どうやら何も釣れていませんが、素晴らしい風景です。そして、この場所に到達するには、ある程度の運動能力が必要です。気に入りました。次は、竿とリールを持ってきます。)

No comments:

Post a Comment