About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Aug 29, 2015

(No. 77) Chase by Yellowtail Amberjack at Oshima in Koura (古浦の男島にてヒラマサのチェイスあり)





I visited again Oshima, a huge rock to the west of Koura Public Beach. Arriving at the spot at 7 a.m., I thought it might have been a bit too late to enjoy the best time of fishing in a day. This time there weren't other fishermen around. I saw some baitfish, but nothing had happened for one hour and a half until I started twitching one of my favorite lures, Super Strike Zig Zag.
(古浦海水浴場の西にある巨大な岩、男島を再び訪れました。朝7時に到着した私は「釣りをするのに一番良い時間帯は過ぎてしまったかもしれない」と思いました。今回、他に釣り人の姿はありませんでした。ベイトフィッシュ(大きな魚の餌となる小魚)はいるものの、何も起きないまま、1時間30分がたちました。しかしそれも、お気に入りのルアーの1つ、スーパーストライク・ジグザグを小刻みに引き始めるまでのことでした。
I found a slender shadow of fish following the white lure, which was darting from side to side just under the surface. The fish was swimming a little below the lure while maintaining the distance from it. My heart almost stopped, but finally the lure came back to my feet and the fish turned back. It looked a medium-sized yellowtail amberjack. After I gave up fishing, I swam at Koura Public Beach. I also took underwater pictures of the lure because it did a decent job.
(細長い魚の影が、水面直下を左右に進むその白いルアーを追いかけているのでした。魚は、ルアーとの距離を維持しながら、ルアーよりも少し深いところを泳いでいます。心臓が止まりそうになりましたが、ルアーは私の足下まで戻ってきてしまい、魚は引き返していきました。中型のヒラマサのようでした。釣りを終えると、私は古浦海水浴場で泳ぎました。まずまずの仕事をしてくれたルアーの水中写真も撮ったのでした。)

No comments:

Post a Comment