About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Sep 13, 2015

(No. 81) No Fish at Ichinose in Koizu (小伊津の一の瀬にて釣果なし)




There is a website on which one of local fishing tackle shop posts pictures of local fishermen with their catches. One yellowtail amberjack has been shown in one of the pictures posted since yesterday. According to the short comment attached to it, the fish was caught about 5:30 p.m. Usually yellowtail amberjacks can be caught only early in the morning, or at least that’s what they say. If they can be caught in the afternoon too, it would be really great. So I went out this afternoon to do the research at Ichinose in Koizu, Izumo City.
(ある地元の釣具屋は、釣り人が持ち込んだ魚を、ウェブサイトに掲載しています。昨日掲載された写真の中に、一匹のヒラマサがいました。写真に付けられた短いコメントによれば、その魚は午後5時30分頃に釣れたのだそうです。ふつう、ヒラマサは早朝にしか釣れません。少なくとも人々はそう言っています。もし午後の時間にも釣れるのであれば、実に素晴らしい。だから私は今日の午後、調査をするため、出雲市の小伊津にある一の瀬に行ったのでした。)
I started fishing around 5 p.m., and then several more lure fishermen came to the spot. Eventually, as many as eight lure fishermen were fishing from the spot at the same time. Most of them including me kept casting tenaciously until sunset, but nobody caught any fish. I talked to one of them at a parking space and asked, “Which is better, morning or evening?” He gave me an immediate answer. “Morning. In the evening only one of six fishermen may catch one fish unexpectedly.”
(午後5時頃から釣り始めましたが、その後も、数人のルアー釣り師がやって来ました。最終的には、8人ものルアー釣り師が同時にその場所で釣っているのでした。その多くが日没まで粘り強く頑張りましたが、誰も何も釣れません。駐車場でそのうちの一人に話しかけ、尋ねてみました。「朝と夕方、どっちがよく釣れるんですか?」。彼は即答しました。「朝ですね。夕方は、6人釣っていて、そのうちの一人がぽつりと1匹釣る感じです」。)

No comments:

Post a Comment