About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Oct 5, 2015

(No. 87) No Fish at between Mitsu Harbor and Ohtoko-bana (三津港と大床鼻の間にて釣果なし)




Ichinose in Koizu, which gave me a hard-fighting, beautiful, and tasty striped bonito last time, is a great fishing spot. The access to it is very convenient. It is just several minutes away on foot from the parking lot. However, if you feel like doing good exercise, Ichinose is not your place. I became a bit bored with Ichinose, and today I wanted good exercise. So this morning I passed by Mitsu Harbor, which is to the west of Ichinose, and left my car where the paved road ends. Then I walked westward along the rocky shore toward Ohtoko-bana, a famous fishing spot that I mentioned a few times on this blog, as I cast lures whenever and wherever I could. I reached the spot called Minose-no-Nishi, which is beyond the halfway point from my car to Ohtoko-bana. It was almost one-hour walk. I did not catch any fish, and probably I spent much more time on walking than on fishing, but now I feel refreshing fatigue that I cannot have when I go to Ichinose.
(前回、力強く引いて美しく、そして食べて美味しいハガツオをもたらしてくれた小伊津の一の瀬は、素晴らしい釣り場です。釣り場へのアクセスがとても優れているのです。駐車場から歩いてほんの数分です。しかし、もしあなたが適度な運動をしたい気分ならば、一の瀬は適していないでしょう。私は一の瀬に少々飽きていましたし、今日は運動をしたい気分でした。ですから今朝は、一の瀬の西にある三津港を通り過ぎると、舗装路が終わっているところで車を停めました。そして、私は西にある大床鼻方面に向かって磯を歩いたのでした。大床鼻は、このブログで何度か触れたことのある有名な釣り場です。ルアーが投げられる時には投げながら、私は歩きました。私は「美野瀬の西」という釣り場まで到達しました。そこは、私の車から大床鼻までの距離の中間地点を超えた場所でした。だいたい1時間位は歩いたと思います。何も釣れませんでしたし、おそらく、釣りをした時間よりも歩いた時間の方が長いのですが、一の瀬に行った時には味わえない、心地良い疲れを今、感じています。)

No comments:

Post a Comment