About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Oct 10, 2015

(No. 89) No Fish at Ichinose in Koizu (小伊津の一の瀬にて釣果なし)


We arrived at Ichinose in Koizu, Izumo City, about 5 a.m. I was with a friend of mine, who had introduced me to fishing in Sakaiminato City this year. Today I introduced him to Ichinose. It was still very dark when we arrived, but we could tell even from the parking space that the swell was strong and the waves swept across the rocks sporadically. We came closer to the edge of rocks and waited for dawn. There was one lure fisherman before us, who did the same as we did. When it was getting light, we started casting our lures while keeping an eye on the swell and waves. The friend of mine got a faint bite. It was probably a Japanese Spanish mackerel because he found a tooth mark on the lure. A bait fisherman who came later caught a yellowtail amberjack, and another lure fisherman caught a Japanese Spanish mackerel, but we didn’t catch any fish. We quit about 8:30 a.m. because the swell got even stronger. Of course, we vowed to take revenge.
(私たちが出雲市の小伊津にある釣り場、一の瀬に到着したのは午前5時頃でした。今年になって境港市での釣りを私に紹介してくれた友人が一緒でした。今日は私が一の瀬を紹介する番です。到着した時はまだ真っ暗でしたが、うねりが強く、時々、波が岩場を洗っていることが駐車場からでも分かりました。私たちは岩場の端に近づき、夜明けを待ちました。私たちの前に、1人のルアー釣り師がいて、私たちと同じように待機しています。明るくなると私たちは、うねりと波に注意しながら、ルアーを投げ始めました。友人にかすかなバイト(魚がルアーを噛むこと)がありました。ルアーに歯形が付いていたそうなので、どうやらサワラのようです。遅れてやって来たエサ釣り師がヒラマサを、別のルアー釣り師がサワラを釣りましたが、私たちには何も釣れません。うねりがいっそう強くなったので8時30分に切り上げました。もちろん私たちはリベンジを誓いました。)

2 comments:

  1. 先日はどうもありがとう御座いました。
    久し振りの磯でのべヴィータックルにて大変有意義な時間を過ごせました。
    ヒラが餌へメインで付いているようなので次回からは作戦変更します。
    次は仕留めましょう!

    ReplyDelete
  2. ヘヴィータックルでのイチかバチかの勝負でした。次こそは!

    ReplyDelete