About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Nov 5, 2015

(No. 101) No Fish at Kobanare next to Ohtoko-bana (大床鼻の隣の小ばなれにて釣果なし)






Use only American saltwater lures for at least one year. That was the rule I imposed on myself a year ago. After writing the previous post, I gave brief consideration to it and decided to keep using only American lures until most of the lures I have now are lost in the sea. I don’t have any Japanese lures now, but I have plenty of American ones. They are more than enough, and I don’t like to own too many stuff. With this decision, I went to Kobanare yesterday and today, a spot that lies to the east of Ohtoko-bana in Izumo City. The water was super calm on both days. I saw more bait fishermen at Ohtoko-bana yesterday, but today most of several fishermen there used lures. I saw one of the guys catch something with a lure, but that’s all. Although I stayed at Kobanare from before 7 a.m. to almost noon today, I caught none. When I took a break, I tied my waterproof camera to the line and took some underwater pictures.
(少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使うこと。1年前、自分自身に課したルールが、それでした。前回の投稿を書いた後、私はこのルールについて少し考えてみました。そして、今持っているアメリカのルアーの多くが海中に失われてしまうまでは、今後も引き続き、アメリカのルアーだけを使うことにしたのです。私は日本のルアーは持っていませんが、アメリカのルアーならたくさん持っています。十分過ぎるほどの数ですし、私はあまり多くの物を所有したくないのです。そのような決心とともに私は、昨日と今日、出雲市の大床鼻の東にある釣り場、小ばなれへ行きました。両日とも、たいへんな凪(なぎ)でした。昨日は大床鼻に多くのエサ釣り師がいましたが、今日はそのほとんどがルアー釣り師でした。その一人がルアーで何かを釣るのが見えました。でも、それっきりです。私はといえば、朝7時前から正午頃まで小ばなれにいましたが、何も釣れませんでした。一休みしている時、釣り糸に防水カメラを結んで、水中写真を撮りました。)

No comments:

Post a Comment