About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Dec 30, 2015

(No. 120) No Fish at Nanbo in Etomo Harbor (恵曇港の南防にて釣果なし)





I saved my energy at Ohtoko-bana this morning because I might go again to Etomo Harbor this afternoon to see the exciting boils such as the ones I had seen yesterday. I did go to the harbor, but there was no boil this evening. Nobody can win against nature. This is my last post in 2015.  Thank you for reading my blog. I wish all the best for you in the New Year.
(昨日見たような刺激的なナブラをまた見るために、今日の午後、再び恵曇港に行くかもしれない。私はそう思ったので、今朝の大床鼻では体力を温存したのでした。そして私は実際に恵曇港に行ったのですが、今夕はナブラは立ちませんでした。大自然を相手にして勝てる人はいません。これが本年最後の投稿となります。ブログを読んでくださってありがとうございました。皆さんにとって、新年が良い年となりますように。)

2 comments:

  1. その後の大床鼻も、何も起こりませんでした。
    エサ師もフグやカワハギしか釣れないとボヤいておられました。
    僕は、帰りに「穴の口」に寄って、しばらくキャストしたんですが、撃沈です。
    ベイトが寄らないことには、手も足も出ずです。
    来年も、プログ楽しみにしています。良いお年を・・・・。

    ReplyDelete
  2. それは残念でした。こちらこそ来年もよろしくお願いいたします。

    ReplyDelete