About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jan 21, 2016

(No. 128) No Fish at Uppurui Bay (十六島湾にて釣果なし)





I had to drive my father to Izumo Airport before noon today. The weather forecast had said that it might rain this afternoon, but I found at the airport that it was just the overcast without a rain. As I had planned in advance, I drove to Uppurui Bay in Izumo City. It was about 30 minutes’ drive from the airport. I had planned to try some new places mentioned in the “Sanin Fishing Spot Guidebook.” Aiming for Japanese sea bass, I was at Kozu Harbor first. The water was cloudy and greenish, which I didn’t think was good for fishing.
(今日はお昼前に父を出雲空港まで送る用事がありました。天気予報によると、午後には雨が降るかもしれないとのことでしたが、空港で空を見上げると、降雨はなく、どんよりとした曇り空です。前もって計画していた通り、出雲市の十六島湾へ車を走らせました。空港からは30分ほどの距離です。ガイドブック『山陰の釣り場総覧』で言及されている新しい釣り場を、いくつか試してみるつもりでした。スズキを狙って、まずは小津港へ行きました。海水は濁り、緑がかっています。釣りに良さそうには思えません。)
I stayed at Kozu Harbor for only 15 minutes, and then went to the mouth of Wada River, Karakama-no-hato, the mouth of Karakawa River, and Michi-no-shita. I stayed at each spot for 15 to 20 minutes. Except for Michi-no-shita, the water was all greenish. Lastly I drove to Oh-hato in Uppurui Harbor. There was only one fisherman at the breakwater when I arrived. He was a lure fisherman who was actually leaving the spot. “How is the condition?” I asked. “Stayed here for just 15 minutes. The color of water is funny. Not good,” he said. I started casting my Hopkins No=Eql (4.5 oz) from the tip of the breakwater, and soon it got snagged at the bottom. Unfortunately I couldn’t retrieve it. Hugely disappointed, I turned back. The moment I got in my car, finally it began to rain.
(小津港にはわずか15分だけ留まり、続いて私は、和田川の河口、「韓竃の波止」、唐川川の河口、そして「道の下」といった場所に行きました。それぞれの場所にいたのは、15分から20分ほどです。「道の下」を除き、海水はどこも緑がかっています。最後に、十六島港の大波止へ行きました。私が到着した時、その防波堤には釣り人が一人だけいました。その方はルアー釣り師で、実は、ちょうどお帰りになられるところでした。「どんな感じでしたか?」と私は尋ねました。「15分しか釣ってません。水の色が変です。良くないですね」と彼は言いました。私は防波堤の先端からホプキンス No=Eql(4.5 oz.)を投げ始めましたが、すぐに根がかってしまいました。残念ながら回収できません。大変がっかりしながら、私は引き返しました。車に戻ると同時に、ついに雨が降り始めました。)

No comments:

Post a Comment