About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Feb 6, 2016

(No. 133) No Fish around Noi and Kasaura Harbors (野井港及び笠浦港周辺にて釣果なし)





The weather forecast said that it would begin to deteriorate this afternoon, and I was taking on a time-consuming job. So I was not sure when I could go fishing next time if I missed a chance this morning. I decided to try some spots around Noi and Kasaura Harbors, to both of which I had not been before. As I mentioned in my previous post, lure fishing in the Shimane Peninsula is generally slow at this time of the year. So these days I would rather check a new spot for a change than go to familiar spots such as Ohtoko-bana in Izumo City. According to the useful Sanin Fishing Spot Guidebook, the area including Noi and Kasaura Harbors is often free from the effect of rough winter, thanks to its geographical characteristics. Indeed, I found the water was incredibly calm there. I was not very desperate to catch fish today because I caught a nice one just two days ago. I was happy just casting my favorite lures from the comfortable spots before the wintry weather arrived.
(天気予報によると午後から天気は崩れてくるようでしたし、ちょうど私は時間のかかる仕事を引き受けつつあるところでした。そのため、今朝の機会を逃せば、次回、いつ釣りに行けるかは分からなかったのでした。そこで私は、これまで足を運んだことのない、野井港及び笠浦港周辺の釣り場を試してみることにしました。前回の投稿でも触れましたが、一年のこの時期、島根半島のルアー釣りは総じて不調です。そのため最近の私は、出雲市の大床鼻のような慣れ親しんだ釣り場に行くのではなく、気晴らしに新しい釣り場をチェックしています。大変有用なガイドブック『山陰の釣り場総覧』によると、野井港や笠浦港の周辺にある釣り場は、その地理的な特長のおかげで、しばしば、冬の厳しさの影響を免れているそうです。確かにとても穏やかな海でした。ほんの2日前に良い魚を釣っていたため、今日の私はどうしても魚が釣りたいわけではありませんでした。冬らしい天気が到来する前に、居心地の良い場所でお気に入りのルアーを投げられただけで幸せでした。)

No comments:

Post a Comment