About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Mar 13, 2016

(No. 141) Casting Practice at Lake Shinji (宍道湖にてキャスティング練習)




Due to my miscalculation, deadlines for some of my jobs turned out to be much tighter than I had expected. I am not sure when I can go fishing next time. I became so stressed out that I took a walk to Lake Shinji this afternoon. I took out my heaviest tackle, PENN Torque 9 and Okinawa Manbika 110SXH. I could land even a big bluefin tuna with this tackle, but of course there is no pelagic fish in the lake. It was also a few months too early for Japanese sea bass fishing, for which the lake became nationally famous among fishermen. I just had casting practice. I found again that I could be happy only with casting lures.
(見込み違いがあったせいで、仕事の締め切りが予測よりもずっと厳しいことが判明したのでした。次にいつ釣りに行けるのか分かりません。ストレスが溜まってきた私は、今日の午後、宍道湖まで歩きました。自分が持っている一番ヘビーなタックル、PENNのトルク9とオキナワ・マンビカ110SXHを持ち出しました。このタックルでなら、大きなマグロだって釣ることができます。しかしもちろん、湖には遠洋性の魚はいないのでした。そしてまた、そのおかげで湖の知名度が全国の釣り人の間で高まった、スズキ釣りをするにも数カ月早過ぎるのでした。私はただキャスティング練習をしました。そして、ルアーを投げるだけで自分は幸せになれることに、またもや気づきました。)

No comments:

Post a Comment