About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Apr 15, 2016

(No. 153) My Arsenal for KSB (KSBのための私の武器たち)




It was early in the morning two days ago. I saw dead konoshiro gizzard shads floating in the Ohashi River between Matsue Ohashi Bridge and Matsue Shin Ohashi Bridge. It was a bit strange. Large-scale mortality of the fish, which is supposedly due to lack of oxygen in the water, has been common around Lake Shinji in recent years, but it usually happens in the summertime. Anyway, I picked up one of the fish and placed it on the ground to compare it with my lures. Then, I saw a dead Japanese halfbeak lying on the river bottom under Matsue Shin Ohashi Bridge. What happened to fish in the river? I had no idea. I picked up the slender fish to compare it with my lures, too. Next to these real fish, my lures didn’t look very big. If Japanese sea bass chase these fish on the day of KSB (Kameya Sea Bass Battle), my big lures may catch them. The competition starts at 5 p.m. on Saturday and ends at 8 a.m. the following morning. The weather forecast says it may deteriorate during the competition. I hope I can keep casting without losing hope.
(二日前の早朝のことでした。大橋川の松江大橋と松江新大橋の間に、死んだコノシロが浮いていたのです。少し奇妙でした。コノシロの大量死は、どうやら水中の酸素不足が原因のようであり、ここ数年、宍道湖周辺ではよく見られます。しかし、夏期に起きるのが普通なのです。ともかく私は、そのうちの1匹を引っ掛けて釣り上げ、地面に置き、自分のルアーと比較してみました。それから、松江新大橋の下の川底に、死んだサヨリが横たわっているのも発見しました。大橋川の魚に何が起きたのでしょう? 全く分かりません。私は再び、その細長い魚を引っ掛けて釣り上げ、地面に置いてルアーと比較してみました。本物の魚と比べてみると、私のルアーはそれほど大きくは見えません。KSB(かめやシーバス・バトル)の日、もしもスズキがこうした魚を追うようであれば、私のルアーで釣れるかもしれません。競技会は土曜日の午後5時に始まり、翌朝の8時まで続きます。天気予報によると、競技会の間に天気が崩れるようです。希望を失うことなく、キャストを続けられればいいと思います。)

No comments:

Post a Comment