About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Apr 23, 2016

(No. 156) Sometimes It Snows in April (時には、4月に雪が降る)


“Sometimes it snows in April. Sometimes I feel so bad, so bad. Sometimes I wish that life was never ending, but all good things, they say, never last.” In order to mourn the passing of my favorite artist in my own way, I went to the sea this morning with a lure whose color is purple. I used to have two purple lures, but recently I lost one of them. I am glad that I still have one for him. Goodbye, Prince.
(「時には、4月に雪が降る。時には、僕はとても後悔する。時には、人生が終わらなければいいと思うけど、良いことのすべてが永久に続くわけではないのだと、人は言う」。いちばん好きだったアーティストの死を自分なりのやり方で悼むため、今朝、紫色をしたルアーを一つ持ち、私は海へ行きました。以前は紫色のルアーを二つ持っていましたが、最近一つなくしてしまいました。彼のために一つ残っていて良かったです。さようなら、プリンス。)

No comments:

Post a Comment