About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

May 11, 2016

(No. 163) Big Needlefish at Lake Shinji (宍道湖にて大きなダツ)





This evening I used only pencil poppers, a type of topwater lures, in the same way as American fishermen do. I held my rod almost upright and kept shaking the rod tip like a whip. The lure swung from side to side on the surface and made a noisy splash. This method is very effective in early summer at Lake Shinji, and this evening a big needlefish attacked one of such lures, a Northbar Flying Squid.
(今夕、私は、ペンシル・ポッパーと呼ばれる種類のトップウォーター・ルアーのみを、アメリカの釣り人が使う方法で使いました。竿をほとんど垂直に立てて、ムチのようにその先端を振り続けるのです。ルアーは水面で首を左右に振り、騒々しい飛沫を上げました。この方法は初夏の宍道湖でとても有効であり、今夕は、大きなダツが、そうしたルアーの一つ、ノースバー・フライング・スクイッドを襲いました。)
I remember the fish jumped out of the water when it attacked the lure, but I don’t remember whether the jump was before or after the attack. Anyway it was exciting. Whenever I have free time in the evening of this summer, I would like to fish at Lake Shinji with this American method. If you see a guy that is standing at the shore of the lake like a figure in the last picture posted above, the guy is probably me. Please feel free to speak to me. Ms. Bernice Dempsey, an Irish photographer, took the beautiful picture at Lake Shinji, and the figure in it happened to be me.
(ルアーを襲った時、魚が水面からジャンプしたことは覚えているのですが、そのジャンプがルアーを襲う前だったのか後だったのかは思い出せません。いずれにせよ興奮しました。この夏、夕方に自由な時間がある時はいつでも、このアメリカの方法を用いて宍道湖で釣りたいと思っています。もし皆さんが、上に載せた最後の写真の中の人物のような姿勢で湖岸に立つ釣り人を見かけたら、それは、おそらく私です。どうか遠慮なく声をかけてください。この美しい写真は、アイルランド出身の写真家、バーニース・デンプシーさんが宍道湖で撮影なさったものですが、写真の中の人物は、なんと偶然、この私だったのです。)

No comments:

Post a Comment