About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jun 2, 2016

(No. 172) No Fish at Lake Shinji (宍道湖にて釣果なし)


Big Japanese sea bass are being caught now at Lake Shinji, but somehow they don’t like my lures. This evening I used American pencil poppers most of the time, which I think are effective at this time of the year, but the fish didn’t hit them. There was a lady who sat on a flight of steps of the bank to see the lake. The rays of the evening sun were so warm and beautiful that I asked her to take pictures of my fishing. She willingly accepted my request. I handed her my iPhone 4S, and accidentally it was at VIDEO mode. Naturally she didn't take pictures but videotaped me. I had to ask her again to take pictures. However, after I came home without catching any fish, I found that the video nicely captured how I use an American pencil popper. I decided to use the video for this post. If you see a guy like the one in the video at Lake Shinji, talk to him. Almost certainly the guy is me. If you talk to me now, you have a chance to get a small gift.
(宍道湖では今、大きなスズキが釣れています。しかしスズキたちは、どういうわけか、私のルアーを好まないのでした。今夕、私はだいたいずっと、アメリカのペンシル・ポッパーを使っていました。一年のこの時期には効果的なルアーだと思っているのですが、魚はヒットしませんでした。土手の階段に腰を下ろし、湖を眺めている女性の姿がありました。夕陽がとても温かく、そして美しかったので、私は彼女に、釣っているところを写真に撮ってくれるよう頼みました。快く引き受けてくれた彼女に、私は自分のiPhone 4Sを手渡したのですが、うっかりビデオ・モードになっていたのです。当然、彼女は私の写真ではなく、ビデオを撮影することになりました。私は再び彼女にお願いし、写真を撮り直してもらいました。ところが、何も釣れないまま帰宅した私がビデオを見てみると、アメリカのペンシル・ポッパーを使う私の姿がうまく捉えられていたのです。私はそのビデオを今回、使うことにしました。ビデオの中の人物に似た男を宍道湖岸で見かけたら、声をかけてみてください。十中八九、その男は私です。今、私と遭遇された方には、ちょっとした贈り物がありますよ。)

2 comments:

  1. 帰国早々、ガンガン行っておられますね。

    今年は、宍道湖はアミエビが湧いてるそうです。
    コノシロパターンでは無いかもしれません。
    http://blog.goo.ne.jp/6694141/c/cecb99cdb449bbe5248e05019abaf6d6

    青物も誰に聞いても、平田周りの地磯はサッパリで、私も近頃は、島根町の沖磯に行って、そこそこ釣果を出してます。

    アオリや鯛の低調さといい、今年は、例年と少し違うみたいですね。

    ReplyDelete
  2. Shunさん、こんにちは。

    Shunさんも、お元気そうですね。

    私の場合、なんといっても我が家から宍道湖の釣り場まで徒歩3分なので、ちょっと散歩がてらランカーが狙えます(笑)。

    まだ私には釣れていないわけですが、ボートでの釣果など見ると、いわゆるビッグベイトでランカーが釣れているようですので、そのうち私のルアーにも90cmクラスがかかる気が........

    ReplyDelete