About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Sep 4, 2016

(No. 201) Mars Attacks? No, It’s a Reel! (火星人襲来? いや、リールだわ!)




As I already reported, my new rod snapped at the last outing. Hoping I would catch a big yellowtail amberjack, I kept casting my lures for one hour with the damaged rod, but such a miracle did not happen. It was a shame that my report about the disgraceful tragedy marked the 200th post in my blog. I have been very sad since then. It seemed that my double-handled reel could not stand to see me in deep grief. When I woke up this morning, I saw another kind of miracle happening in my room. As if trying to cheer me up, the reel started moving by itself and walking toward to me like a good dog. It’s a miracle!
(既にご報告した通り、私の新しい竿は前回の釣行で折れてしまいました。大きなヒラマサが釣れることを願いながら、私は、折れた竿を使って1時間ほどルアーを投げ続けましたが、そんな奇跡は起きませんでした。本ブログの栄えある第200回目が、そんな恥ずべき悲劇の投稿となってしまったのは、ひどく残念です。以来、私は悲嘆に暮れております。私のダブルハンドル・リールが、悲しみに沈む私を見るに見かねたようです。今朝、目を覚ましてみると、別種の奇跡が、部屋の中で起きているのでした。まるで私を励まそうとするかのように、リールが自ら動き出し、愛犬のように私に歩み寄ってきたのです。奇跡です!)

3 comments:

  1. わっはっは。マーズアタック
    とても滑らかでコマ撮りの苦労が滲み出ていますね。

    ReplyDelete
  2. Ichiさん、コメントありがとうございます!

    でも、「とても滑らか」とか「コマ撮りの苦労」とか、いったい何のことですか?

    ReplyDelete
  3. すいません!Pennの怨念で動いてるんでしたね(汗)

    ReplyDelete