About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jun 6, 2017

(No. 282) Big Flathead at Lake Shinji (宍道湖にて大きなマゴチ)




This is the second post today. After I caught the huge Japanese sea bass in the Ohashi River, I went to Lake Shinji to express my gratitude to the regular at the northern shore of the lake. Thanks to his tip, I had gone to the Ohashi River and caught the huge fish. To my surprise, he told me that he had actually seen me catching the fish. I had noticed there was one lure fisherman on the opposite side of the river, but I had not realized he was the fisherman. After enjoying a comfortable chat, we resumed fishing. Unfortunately he got skunked and left the spot before sunset. I stayed and kept casting some of my favorite lures. When I was using the Darter plug made by Couch’s Cedar Works (CCW), the sun went down and I felt slight but sharp pull on the lure. “Was it a bite?” I wondered and then cast the lure in the same direction as the previous cast. Bang! First I thought it was a Japanese sea bass, but the way of shaking its body was different. The fish was a big flathead of 60 cm (24 in.) long. It was the first fish that I had caught on CCW’s Darter plug.
(これが今日2回目の投稿となります。大橋川で巨大なスズキを釣った私は、宍道湖へ行きました。湖の北岸にいる例の常連さんに感謝の意を示すためです。彼の助言のおかげで、私は大橋川へ行き、あの巨大な魚を釣ることができたのです。驚いたことに彼は、私がその魚を釣るのを見ていたと言うのでした。川の対岸にルアー釣り師がいたことに気づいてはいましたが、まさかそれが彼だったとは思いませんでした。私たちはおしゃべりを楽しんでから、釣りを再開しました。残念ながら彼はボウズ(何も釣れないこと)に終わり、日没前に帰っていきました。私はとどまって、お気に入りのルアーを投げ続けました。カウチズ・シーダー・ワークス(CCW)が作ったダーター・プラグを使っている時、日が沈み、何かがルアーをわずかに、しかし鋭く引いた感じがしました。「魚が噛んだのかな?」私はそう思い、同じ方向にルアーを投げました。ドカン! 最初、私はスズキがかかったのかと思いましたが、体の振り方がスズキのそれとは異なります。全長60センチの大きなマゴチでした。CCWのダーター・プラグで釣れた初めての魚でした。)

No comments:

Post a Comment