About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Aug 26, 2017

(No. 302) Young Greater Amberjack at Maruiwa in Owashi (大芦の丸岩にてアカビラ)






It was about 6 a.m. when I started casting my lures from empty Maruiwa in Owashi. Nothing happened until Mr. F came to the spot about 7 a.m. He is a regular at the spot. I had seen him a few times at Maruiwa since I first tried the spot last fall. After having a chat with him, I started casting one of my Sea Striker Got-Cha plugs. I had attached a prism tape to the lure on the previous night, and the tape might have been effective. One young greater amberjack was hooked by the lure. I remembered that Got-Cha plugs are often too effective to spare young fish, which I don’t like to catch very much.
(他に釣り人のいない大芦の丸岩でルアーを投げ始めたのは、午前6時頃でした。7時頃にFさんがやって来られるまで、何も起きませんでした。Fさんは、その釣り場の常連さんです。昨秋、丸岩で初めて釣りをして以来、私は数回、Fさんをお見かけしています。Fさんとのおしゃべりを楽しんだ私は、シーストライカー・ガッチャプラグを投げてみました。前夜、そのルアーにキラキラ光るテープを貼ってみたのですが、どうもそれが効果的だったようです。アカビラ(カンパチの幼魚)が、かかってしまいました。私は思い出しました。ガッチャプラグはしばしば、効果があり過ぎてしまうため、あんまり釣りたいとは思わない幼魚までが、よく釣れてしまうということを。)

No comments:

Post a Comment