About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Sep 4, 2017

(No. 304) No Fish at Maruiwa in Owashi (大芦の丸岩にて釣果なし)





Unlike the last time, no missile was fired and no fish was caught. The former was good, but the latter was not so good. Nothing thrilling or special happened this morning at Maruiwa in Owashi. The sea was pretty calm. On my way back to my car, I saw one bait fisherman fishing toward Susumi Bay. The water in the bay was even calmer. It was almost flat. “Good morning. Any luck today?” I asked him, and he said, “No luck. Completely no fish around.”
(前回と異なり、ミサイルは発射されず、魚も釣れません。前者は喜ばしいわけですが、後者はそれほど喜ばしくはありません。今朝、大芦にある丸岩では、ドキドキするようなことや特別なことは何も起きませんでした。海はかなり穏やかでした。車へと戻る途中で私は、須々海湾に向かって竿を出すエサ釣り師にお会いしました。湾内の海は、さらに穏やかでした。ほぼ真っ平らです。「おはようございます。何か釣れましたか?」と尋ねると、彼は言いました。「釣れません。魚がまったくおりませんわ」)

No comments:

Post a Comment