About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Sep 10, 2017

(No. 307) No Fish at Kobuiwa in Kukedo-bana, Kaka (加賀の潜戸鼻にあるコブ岩にて釣果なし)





I intended to fish at Susumi-hana in Owashi this morning, but the parking space overlooking Susumi Bay was already occupied with three cars when I arrived slightly after 5 a.m. I drove past the parking space to go to Kukedo-bana in Kaka. There were a few fishermen at Kukedo-bana, but nobody was fishing around Kobuiwa. Being scared on the steep rocky slope, I managed to get down to Kobuiwa. Unfortunately the sea was too calm. I saw some lure and bait fishermen at Senjojiki and Kitatoguchi, both of which lying to the west of Kobuiwa, but nobody caught any fish as far as I could see. In the very peaceful sea I found a school of small fish of bright blue. Unfortunately I had lost my underwater camera in the sea. So I could not take underwater pictures of them, but I swam with them and other small fish in the still warm water.
(今朝は、大芦の須々海鼻で釣ろうと思っていたのですが、午前5時を少し過ぎた頃、須々海湾を見下ろす駐車スペースに到着してみると、既に3台の車が駐められていたのでした。私はそこを通り過ぎて、加賀の潜戸鼻に向かいました。潜戸鼻には、数人の釣り人の姿がありました。でも、コブ岩の周辺では誰も釣っていません。傾斜の急な岩だらけの坂で恐怖に震えつつも、私はコブ岩に降り立ちました。あいにく、海は凪いでいました。コブ岩の西方にある釣り場、千畳敷および北戸口に数人のルアーそしてエサ釣り師の姿がありましたが、私に見えた範囲では、誰にも魚は釣れていません。とても平和な海中に、鮮やかな青色をした小さな魚の群れを発見しました。残念ながら先日、私は水中カメラを海中で紛失してしまっていました。そのため、魚たちの水中写真は撮れませんでしたが、その青い魚、それから他の小魚たちに混じり、まだまだ温かい海で泳ぎました。)

2 comments:

  1. またまた、ニアミスでしたね。
    今朝は、加賀の馬島に渡ってました。
    こちらも、坊主でピーカンの晴天で暑くなってきたので、早々に引き揚げました。
    水温が、もう少し下がって、縞々の熱帯魚?の代わりに、イワシが来てくれないと、青物の釣果はのぞめませんねぇ。

    ReplyDelete
  2. Shunさん、コメントありがとうございます。

    Shunさんも加賀でしたか。。。今朝は(今朝も?)渋かったですね〜。

    海の中は、まだまだ真夏のような感じでしたよ。

    また、どこかでご一緒しましょう!

    ReplyDelete