About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Sep 18, 2017

(No. 311) No Fish at 4 Spots between Sanami and Kataku (佐波と片句の間の4箇所にて釣果なし)





Typhoon No. 18 had passed over Matsue City and the heavy rain had almost stopped by daybreak. I thought there was a good chance of catching a nice Japanese sea bass in the muddy churning water. So I did the large-scale run-and-gun style fishing this morning at from Sanami Harbor, through Ogu-no-hato in Owashi Harbor and Mizushiri in Susumi Bay, to Kurauchi Bay in Kataku. It started about 7 a.m. and ended three hours later. Nothing exciting happened except having a nice chat with a friendly fisherman who came to Sanami Harbor for squid fishing.
(台風18号は、夜明けまでには松江市を通り過ぎ、豪雨もほとんど止んでしまいました。海が濁って泡立っているので、良い型のスズキが釣れる可能性が高いと考えました。そこで今朝の私は、大規模なラン&ガン方式の釣りを、佐波港から開始し、大芦港の小具の波止、須々海湾の水尻を経て、片句の倉内湾で終えたのです。午前7時から開始し、終わったのは3時間後でした。イカを釣るために佐波港に来られた愛想の良い釣り人との楽しいおしゃべりを除き、わくわくするようなことは何も起きませんでした。)

No comments:

Post a Comment